Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2019

ΠΡΩΤΟΣ (Α΄) ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟ «ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΚΑΚΟΚΕΦΑΛΟΝ»



ΠΡΩΤΟΣ (Α΄) ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟ «ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΚΑΚΟΚΕΦΑΛΟΝ»
Του Παναγιώτη Νούνη

Filippos Tsompos: August 25, 2019 at 10:51 AM
Συνεχώς θα διερωτασθε μιας και δεν αποδεχεστε την πραγματικότητα, η οποία είναι ότι άπαξ και εκδόθηκε ο τόμος όλα έχουν λήξει, η νέα εκκλησια υφίσταται κανονικά ντε τα φάκτο και ντε γιουρε και δεν τίθεται θέμα "αναγνώρισης". Όλα αυτά είναι εθιμοτυπικά. Το να μην ανοίγει κάποιος τα παντζούρια του το πρωί δεν σημαίνει και ότι δεν ξημέρωσε.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ: August 25, 2019 at 11:10 AM
Και η 'πραγματικότητα' ποιά είναι; Αυτή της αντικανονικής εισπήδησης του Οικουμενικού Πατριαρχείου σε κανονικό εκκλησιαστικό έδαφος της Εκκλησίας της Ρωσίας;
Τέτοιες 'πραγματικότητες' ανατρέπονται άρδην από ορθόδοξοξους ταγούς μιάς και οι καιροί μεταβάλλονται πράγμα που μας το αποδεικνύει η Εκκλησιαστική Ιστορία. Ενδεχομένως κάποιος να μή ανοίγει τα παντζούρια του το πρωί, διότι έχει αλεργεία στο φώς.
Έχετε δίκιο... όλα έχουν λήξει... ή μάλλον καλύτερα όλα έχουν ημερομηνία λήξεως... και η κακογνωμία του Οικουμενικού Πατριαρχείου και ο Εθνοφυλετισμός των Ελλήνων και των Ρώσσων.

Filippos Tsompos: August 25, 2019 at 11:44 PM
Επειδή στον εγκέφαλό σας έχει καρφωθεί αυτό το περί "εισπηδησης" (καθώς και ολίγων κομπλεξικων αντιπατριαρχικων ακόμη δεν ύστατο "επιχείρημα") δεν σημαίνει ότι θα σας πάρουμε στα σοβαρά. Αντιθέτως, προκαλείται τον γέλωτα. Διαβαστε τον τόμο Αυτοκεφαλιας της εκκλησίας της Πολωνίας και θα σας λυθούν οι απορίες( και θα σταματήσετε να γίνεστε γραφικοί.
ΥΓ1: Στον τόμο Αυτοκεφαλιας της Πολωνίας του 1924, γίνεται σαφής αναφορά/υπόμνηση στην δικαιοδοσία του οικουμενικού Πατριαρχείου επί της Ουκρανίας. Ο τόμος αυτός φυσικά έγινε δεκτός από όλες της τοπικές εκκλησίες και φυσικά και από τη ρωσική!
ΥΓ: όσες τοπικές εκκλησίες ή προκαθήμενοι έκαναν κάποια δήλωση έως τώρα για το ουκρανικό, ΟΥΔΕΜΙΑ πλην των Σέρβων δεν έκανε νύξη για εισπηδηση ούτε αμφισβήτησε το κανονικό δικαίωμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου να απονείμει αυτοκεφαλια στην Ουκρανία. Μπορεί κάποια να είχαν επιφυλάξεις για την αποκατάσταση των σχισματικών, αλλά ουδείς ανέφερε αυτή τη γελοιοτητα περί "εισπηδησης" .
ΥΓ3: και αλλεργία να έχει κάποιος στο φως, ούτε αυτό αναιρεί την παραγωγικότητα ότι ξημέρωσε. Από λογικά επιχειρήματα και συνεπαγωγες παίρνετε κάτω από τη βάση.
Για να σας πάρουμε εσάς στα σοβαρά θα πρέπει να μας επισημάνετε με κάθε ονοματική και προσδιορίσημη ακρίβεια, πρώτιστα, ποιούς θεωρείται ως «κομπλεξικούς αντιπατριαρχικούς» και έπειτα προβληματίζουμε και όσα γράφεις.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ: August 26, 2019
Για να σας πάρουμε εσάς στα σοβαρά θα πρέπει να μας επισημάνετε με κάθε ονοματική και προσδιορίσημη ακρίβεια, πρώτιστα, ποιούς θεωρείται ως «κομπλεξικούς αντιπατριαρχικούς» και έπειτα προβληματίζουμε και όσα γράφεις.

Η αντικανονική εισπήδηση, δεν είναι έμμονη ιδέα, αλλά ορολογία του Κανονικού Δικαίου.

Το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί εξ αρχής, νομίζω ότι είναι: άραγε η ενέργεια του Οικουμενικού μας Πατριάρχου να αναγνωρίσει και να αποδώσει Αυτοκεφαλία στους Σχισματικούς της Ουκρανίας είναι ή δεν είναι κανονική ενέργεια; Αν δεν είναι κανονική ενέργεια τότε τί είναι; Αν δεν είναι κανονική ενέργεια, σύμφωνα με το Κανονικόν Δίκαιον, και όχι με το νεοΕκκλησιολογικό «δίκαιο» του Φαναρίου, τότε είναι αντικανονική εισπήδηση.

ΚΑ-θα-ρά και α-πλά θεολογικά μαθηματικούδια πρωτοετού προπτυχιακού φοιτητού της Θεολογικής Σχολής.

Πολύ ευχαρίστως να μελετήσω και να διαβάσω και τον Τόμο Αυτοκεφαλίας της Πολωνίας, (στείλτε μου ένα σύνδεσμο ή μια πηγή ώστε να τον εντοπίσω) και μελετήστε παρακαλώ και εσείς την «Συνοδική απόφαση επί πατριάρχου Ισιδώρου (1347-1350) ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ της μητροπόλεως Κιέβου και πάσης Ρωσίας 1347».

Και αν δεν σας προβληματίσει το εν λόγω Συνοδικό έγγραφον σας παραπέμπω και στο Αυτοκρατορικόν «Γράμμα του αυτοκράτορος Ιωάννου Καντακουζηνού πρός τον ηγεμόνα του Βλαδιμήρου Δημήτριον Λιούμπαρτ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ της μητροπόλεως Κιέβου και πάσης Ρωσίας 1347».

Υπενθυμίζω (για όσους αγνοούν την ιστορία), ότι: η Συνοδική πράξη καθαιρέσεως των Σχισματικών της Ουκρανίας, έγινε από την Εκκλησία της Ρωσίας, η οποία ενημέρωσε το Οικουμενικό Πατριαρχείο και την απεδέχθη ΑΜΕΣΩΣ, άρα ανεγνώρισε τα κανονικά δικαιώματα της Εκκλησίας της Ρωσίας επί εδάφους της Ουκρανίας, με λογική συνέπεια το Οικουμενικό Πατριαρχείο να ενημερώσει τις κατά τόπους ορθόδοξες Εκκλησίες οι οποίες ΑΠΑΝΤΕΣ συμφώνησαν και απεδέχθησαν την Συνοδική καταδικαστική διαγνώμη της Εκκλησίας της Ρωσίας έναντι των Σχισματικών της Ουκρανίας.

Πως έρχεται ΣΗΜΕΡΟΝ το Οικουμενικό Πατριαρχείο μας εν μια νυκτί και διαγράφει τα κανονικά εκκλησιαστικά προνόμια και δικαιώματα της Μόσχας, όπου μέχρι προχθές τα υπεστήριζε και τα ανεγνώριζε;

Υπάρχει λογική συνέπεια και κανονική Εκκλησιολογία στις σημερινές διαιρετικές και σχισματικές ενέργειες της Εκκλησίας της Κων/πόλεως;

Οι προχθεσινοι Σχισματικοί της Ουκρανίας, επανέρχονται ΣΗΜΕΡΟΝ, και λαμβάνουν «κανονικό Αυτοκέφαλον» (γράψτε «Ουκρανικό Κακοκέφαλον») από την αδελφή Εκκλησία της Κων/πόλεως, χωρίς κάν να γίνει ΚΑΝΟΝΙΚΑ η άρσης της Συνοδικής διαγνώμης και καθαιρέσεως από την Εκκλησία της Ρωσίας και την κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας που οι ίδιες επέβαλαν, κανονικώς και δικαίως, τους αναθεματισμούς και τις καθαιρέσεις;

Αυτή δεν είναι η κανονική και θεολογική λογική σου, τα λογικά σου επιχειρήματα και οι κουτοπόνηρες ή φαναριώτικες ΦΑΝΦΑΡΕΣ και συνεπαγωγές σου;

Αν και μόνο αν υπάρχει ένα μέρος στον κόσμο που δεν ξημερώνει κανονικά, όταν ξημερώνει, και παραμένει για πολλούς μήνες και ημέρες ολημερίς νύκτα, τότε και μόνον τότε οι αλλεργικοί στο Φώς δεν δύνανται να κοιμούνται ήσυχα με τα νεοΦαναριώτικα παραμύθια.

Του Παναγιώτη Νούνη


Θρησκευτικός και Θεο-Λογικός Στοχαστής
Tηλ.: 00357-96897711, panagiotisnounis@gmail.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου