Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2019

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗ -ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΡΩΣΣΙΑΣ- ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ




ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗ -ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΡΩΣΣΙΑΣ- ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Του Παναγιώτη Νούνη

Αντιγράφω και θέτω εντός εισαγωγικών το ουσιαστικότερο κατά την γνώμη μας σημείο του ανακοινωθέντος και δελτίο τύπου εκ της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος (υπογραμμίζω, με την μεγαλογράμματη γραφή σκόπιμα):

«Κατόπιν εισηγήσεως των Συνοδικών Επιτροπών Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων και Διορθοδόξων και Διαχριστιανικών Σχέσεων περί του Ουκρανικού Ζητήματος, η Δ.Ι.Σ. ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ το ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ του Οικουμενικού Πατριάρχου για την παραχώρηση του Αυτοκεφάλου, καθώς και το ΠΡΟΝΟΜΙΟ του Προκαθημένου της Εκκλησίας της Ελλάδος να ΧΕΙΡΙΣΘΕΙ περαιτέρω το ζήτημα της αναγνωρίσεως της Εκκλησίας της Ουκρανίας».


ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΕΠΙ ΤΟ ΚΑΚΟΓΝΩΜΟ ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ:

Η Δ.Ι.Σ. προφανώς, κατά την γνώμη μας, κακώς και αντικανονικώς, αναγνωρίζει, το δήθεν «κανονικό δικαίωμα» του Οικουμενικού Πατριάρχη για την παραχώρηση του Αυτοκεφάλου.

Απο που αντλεί αυτό το δικαίωμα; Απο το Βατικανό ή από την Αμερική; Α μάλιστα!...

Για ποιόν λόγον παίρνει η Δ.Ι.Σ. τέτοια εσφαλμένη και κακόγνωμη απόφαση;

Για μια σειρά από σοβαρούς λόγους τους οποίους με απλόν τρόπο πρόκειται να σας καταγράψω. Αυτό δεν σημαίνει ότι διεκδικώ το αλάθητο του πατριάρχου μας.

Ένα πρώτο ερώτημα, νομίζω, για να βρεί κανείς κάποια άκρη στο εν λόγω ζήτημα, είναι:

Ποιά είναι η ανωτέρα εκκλησιαστική Αρχή της Εκκλησίας της Ουκρανίας; Είναι ή δεν είναι η Εκκλησία της Μόσχας; Αν είναι η Εκκλησία της Μόσχας, γιατί τότε ο Οικουμενικός Πατριάρχης ΕΙΣΠΗΔΗΣΕ σε ΞΕΝΗ εκκλησιαστική δικαιοδοσία;

Και αν άραγε, ο Οικουμενικός Πατριάρχης, έχει πράγματι το λεγόμενο «κανονικό δικαίωμα» να δίνει αβέρτα και να χαρίζει με την σέσουλα «Αυτοκέφαλα» σε Σχισματικούς -καί όχι π.χ. στην κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας- τότε αξιότιμα μέλη, πατέρες και αδελφοί της Δ.Ι.Σ. μήπως δεν έχει και το ανάλογο «κανονικό δικαίωμα» -ο ίδιος Οικουμενικός Πατριάρχης- να δώσει Αυτοκέφαλον και στους εν Ελλάδι Γ.Ο.Χ.;

Για ποιόν λόγο να μη το έχει; Οι Γ.Ο.Χ. δεν έχουν ψυχή; Οι Γ.Ο.Χ. της Ελλάδος και της Κύπρου δεν είναι ορθόδοξοι Χριστιανοί; Οι Σχισματικοί Γ.Ο.Χ. της Ουκρανίας έχουν διπλή ψυχή, και ανωτέρου είδους πνευματικότητα από τους υπόλοιπους; Στο κάτω κάτω της Γραφής, το Ημερολογιακό Ζήτημα, το Σχίσμα του Ημερολογίου ο Οικουμενικός Μασσώνος και Πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης δεν το επέβαλεν;

Αν έχει όντως ο Πατριάρχης της Κων/Πόλεως το «κανονικό δικαίωμα» να ενεργήσει όπως παράνομα ενήργησε στην Ουκρανία, με το νά δώσει Αυτοκεφάλο σε Σχισματικούς και να ιδρύσει άκουσον-άκουσον μια «Νέα Εκκλησία» στην Ουκρανία (είς βάρος της κανονικής Εκκλησίας των Ουκρανών), τότε, άραγε, μήπως έχει και το ανάλογο «κανονικό δικαίωμα» να ενεργήσει και στην Ελλάδα ή και στην Κύπρο ή και στην Σερβία και να αποδώσει κανονικό (;!) Τόμο Αυτοκεφαλίας στους Σχισματικούς Γ.Ο.Χ. των εν λόγω κρατών;

Έχει άραγε το «κανονικό δικαίωμα», ο οικουμενικός Πατριάρχης, να παρεμβαίνει αυθαίρετα και διχαστικά, παραγκωνίζοντας, την κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας, παραγκωνίζοντας, την Εκκλησία της Ρωσσίας, πιθανότατα αύριο παραγκωνίζοντας και την Εκκλησία της Σερβίας (με το να δώσει ίσως ένα «κανονικό Αυτοκέφαλο» στην Σχισματική «Εκκλησία της Μακεδονίας»);

Αξιότιμοι πατέρες και αδελφοί της Δ.Ι.Σ. αυτό το οποίον εψηφίσατε, σήμερον, κατά την γνώμη μας, είναι εκκλησιαστικό ΑΔΙΚΟΝ, και κακόν του κεφαλιού σας, μιας και αδικείτε συνάμα και το ιερατικό σχήμα σας, διότι, αν και μόνο αν ο Οικουμενικός Πατριάρχης έχει τέτοιο «κανονικό δικαίωμα» να εισβάλλει, πραξικοπηματικά, με αντικανονική και διαιρετική ΕΙΣΠΗΔΗΣΗ σε ξένη εκκλησιαστική επαρχία, τότε τα μακράν κοντά έρχονται και θα δείτε ενδεχομένως, αύριον είτε μεθαύριον, την «επιτροπικώς» ελεγχομένην και λεγομένην εκκλησιαστική περιοχή των υποτιθεμένων «Νέων Χωρών», να λαμβάνουν μίαν «κανονική αυτοκεφαλία» είτε «κανονική απεξάρτηση», είτε και μονομερώς να υφαρπάζονται, από την κανονική εκκλησιαστική δικαιοδοσία της τω όντι Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος και θα του φυσάτε τότε, όλοι σας παραδοσιακοί και νεωτεριστές, και δεν θα κρυώνει, για τις σημερινές επίσημες αντικανονικές και κακόγνωμες αποφάσεις σας.

Τί ακριβώς αναγνωρίζει η Δ.Ι.Σ.;

Εμμέσως πλήν σαφώς η Δ.Ι.Σ., αναγνωρίζει, την «Νέα Εκκλησία» της Ουκρανίας καθώς και τον Σχισματικόν (!) μητροπολίτην Κιέβου και πάσης Ουκρανίας.

Ποιός είναι όμως ο εν λόγω σχισματικός μητροπολίτης και πόθεν κρατά η σκούφια του; Σε ποιόν άραγε έδωσε «κανονική Αυτοκεφαλία» ο Οικουμενικός Πατριάρχης μας;

Την "Αυτοκεφαλία" από τον Βαρθολομαίο την έλαβε ο Σχισματικός Επιφάνιος, φρόνιμο τεκνίο του Σχισματικού "πρώην Πατριάρχου Κιέβου" Φιλαρέτου Ντενισένκο, μαζί με ΑΛΛΗ ΜΙΑ Σχισματική μερίδα, του Μακαρίου Μάλετιτς, «Κληρικοί» της οποίας ΔΕΝ ήταν απλώς Σχισματικοί, αλλά είναι και ΑΥ-ΤΟ-ΧΕΙ-ΡΟ-ΤΟ-ΝΗ-ΤΟΙ.

Τούτο τί ακριβώς σημαίνει αδελφοί και πατέρες μου;

Σημαίνει ότι, είναι αφ΄εαυτού τους χειροτονημένοι παπάδες-μητροπολίτες, και ως αυτοχειροτόνητοι «εκ της σημαίας» χειροτονούν άλλα χαϊβάνια κ.ο.κ.

Αυτοί είναι η «εν δικαίω» και «κανονική» η «Νέα Εκκλησία» της Ουκρανίας με το «κανονικό δικαίωμα» και το «κανονικό Αυτοκέφαλο» του Οικουμενικού Πατριάρχου της Πόλης, αυτά είναι και τα νέα «ορθόδοξα»  φιλαράκια του.

Σημειωτέον, ότι την εν λόγω σχισματική κατάσταση πάντων τούτων είχε αναγνωρίσει κάποτε και ο πατριάρχης Βαρθολομαίος με επίσημη επιστολή του το 1992 είτε το 1995 αν καλώς θυμάμαι, αναγνωρίζοντας έτσι το ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ και την κανονική εκκλησιαστική αρμοδιότητα της Μόσχας για την σχετική Συνοδική απόφαση καθαίρεσης και αφορισμού των.

Η τωρινή αποκατάσταση των Σχισματικών της Ουκρανίας και η επίδοση "αυτοκεφαλίας", είναι αντικανονική, διότι γίνεται με εισπήδηση του πατριάρχη Βαρθολομαίου σε ξένη εκκλησιαστική αρμοδιότητα, χωρίς ΚΑΜΜΙΑ μετάνοια των Σχισματικών και ΧΩΡΙΣ καμμία πανορθόδοξη συναίνεση, όπως επιβάλλουν τα κοινώς συμφωνηθέντα μέχρι τώρα από όλες τις κατά τόπους ορθόδοξες Εκκλησίες σε Προσυνοδικές Διασκέψεις.

Η δική μας απορία δεν είναι τί έπραξε ο άγιος Κυθήρων, αλλά τί έπραξαν, και τί γνώμη διετύπωσαν, και τί είδους αντίσταση και αντιλογία έφεραν -αν έφεραν- οι επόμενοι τέσσερις μητροπολίτες:

1. Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος

2. Πατρών κ. Χρυσόστομος

3. Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς
4. Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Ιερεμίας


Με όλους αυτούς τους σοβαρούς τέσσερις Μητροπολίτες μαζί και με τον άγιο Κυθήρων, πέντε, αναγνωρίστηκε το «κανονικό δικαίωμα» στον Οικουμενικό Πατριάρχη, ώστε να διενεργεί αντικανονικές και διαιρετικές εισπηδήσεις σε ξένες δικαιοδοσίες;

Πόσο άσχετοι εν τέλει είστε του Κανονικού Δικαίου;

Αν και μόνο αν συμφώνησαν πράγματι και οι προηγούμενοι 4-5 Ιεράρχες, τότε το λιγότερον που μπορώ να πώ είναι, ότι είναι ομοθυμαδόν αθεόφοβοι!

Μακάρι βέβαια να φανώ και να βγώ ψεύτης.

Ευελπιστούμεν όμως να μάθουμε με ακρίβεια πληροφορίες για τις θέσεις ενός εκάστου των επισκόπων μας, προτού διαρεύσουν τινά άλαλα και μπάλαλα.

Ένα τελευταίο ερώτημα κρίσεως: Ο μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος από πότε έχει το ειδικότατο προνόμιο ώστε να διαχειρίζεται αφ΄εαυτού του και ως προσωπικά ζητήματα, ζητήματα της Εκκλησίας, ζητήματα Κανονικά και Δογματικά που πρέπει να απασχολούν ολόκληρη την Ιερά Σύνοδο; Και όταν γράφω Σύνοδο, εννοώ Κλήρο και Λαό αδιαίρετους και αχώριστους, και όχι τον «φιλάδελφο» Επισκοπομονισμό.

Από που και από ποιόν κληρονόμησε το εν λόγω προνόμιο; Από τον πάπα και πατριάρχη της Εκκλησίας της Κων/Πόλεως; Το κληρονόμησε άραγε από καμμίαν Αγία Οικουμενική Σύνοδο; Το κληρονόμησε «θείω δικαίω»;


Σημειώστε το καλά για να με θυμάστε: ο Αθηνών θα ενεργήσει με τον ίδιο ακριβώς απαράλακτο, πανούργο και πονηρό τρόπο, που ενήργησε κακόδοξα και αντισυνοδικά στην «Πανορθόδοξη Σύνοδο». 

Δηλαδή πώς ακριβώς; 

Δηλαδή με μπαμπεσιά!...


Του Παναγιώτη Νούνη

Θρησκευτικός και Θεο-Λογικός Στοχαστής
Tηλ.: 00357-96897711, panagiotisnounis@gmail.com






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου